Vacanțele noaste sunt în general mai “speciale”. În ideea în care construim destul de mult în jurul unor restaurante și hoteluri de top. Când vorbim despre rezervări și planificare, avem 3 rute pe care mergem: Booking.com, Agenție sau Rezervare directă.
Jonglăm cu ele în funcție de tipul de vacanță și numărul de nopți pe care urmează să îl petrecem în fiecare hotel.
În cazul vacanțelor mai lungi, se întâmplă chiar să apelăm la mai multe variante de rezervare pentru întreg intervalul.
1. Booking.com
Dacă avem în plan un traseu cu multe opriri a câte 1-2 nopți, Booking.com este prima noastră alegere. Din motive de flexibilitate, nu neapărat de preț.
Avantajul major al acestei variante este că îți oferă spațiu de manevră pentru o vacanță cu multe variabile. Dacă apar modificări în program, poți anula/înlocui cu ușurință dintre rezervări. Când ai 5-6 hoteluri în agendă este foarte complicat să operezi schimbările cu fiecare proprietate în parte. Booking.com este bun și dacă vrei să ai “siguranța” unei rezervări în timp ce încerci să faci rost de o altă variantă sau un preț mai bun.
În cele mai multe cazuri vei obține un preț mai bun direct de la hotel. Pentru că orice hotelier preferă să vândă direct decât să plătească comision către booking.com. Noi nu ne complicăm pentru opririle de 1-2 nopți decât în cazuri speciale.
Nu folosim Booking.com pentru:
- Vacanțele în România – preferăm să discutăm direct cu hotelurile / pensiuni chiar dacă e mai complicat. Îi scăpăm astfel de plata comisionului 🙂
- Hoteluri de top (chiar dacă e vorba doar de 2 nopți)
- Opriri mai lungi de 3 zile
2. Rezervare directă
Varianta noastră preferată de a planifica o vacanță care implică opriri de minim 3 nopți. Ne place să dăm mail-uri, să discutăm direct cu hotelierii, să vânăm oferte speciale ale hotelurilor și să folosim beneficiile de fidelitate ale rețelelor noastre preferate.
Cel mai important lucru de luat în calcul pe varianta asta: trebuie să începi discuțiile și negocierile cu 1-2 luni înainte de vizită. Mai toate ofertele speciale implică rezervări în avans. Poți obține discounturi semnificative (20-30%), nopți gratis sau alte beneficii (mic dejun, welcome package). Fiecare hotel are politica lui, așa că nu există garanții înainte să investighezi exact despre ce e vorba pentru proprietatea pe care ai ales-o.
Dacă te obișnuiești să urmărești anumite rețele, vei descoperi avantajele pentru fiecare în parte și cum să le folosești inteligent. De exemplu Leading Hotels of the World are sale anual de până la -50% sau pachete de tipul Stay for 3, Pay for 2. În plus, oferă 150 dolari credit pentru fiecare vacanță de minim 3 nopți plătită cu un card Mastercard.
Pentru Small Luxury Hotels of The World (slh.com) noi avem deja mic dejun inclus și primim upgrades la cameră în funcție de disponibilități. Iar beneficiile se tot adaugă pe măsură ce crește numărul rezervărilor în rețea.
Am scris mai multe despre rețelele noastre preferate într-un articol separat aici.
3. Agenție
Vorbim aici doar despre agențiile din România. Este varianta pe care o folosim cel mai rar. Din păcate, majoritatea agențiilor din România sunt destul de depășite la nivel de oferte și servicii. Bineînțeles, există și excepții.
Am fost suprinsi de câteva ori de prețurile bune pe care le-am primit testând această variantă. Mult mai bune decât cele de pe booking.com sau cele afișate de hotel. Dar acest lucru se întâmplă rar și doar pe anumite rețele de hoteluri. Însă merită să verifici prețurile și cu agenția înainte de a lua o decizie.Photo credits: slh.com
Nu este neapărat genul nostru preferat de vacanță, dar am apela întotdeauna la agenție pentru pachete de tip sejur + cursă charter. De exemplu, o vacanță în Santorini.
Lasă un răspuns