Nu suntem mari fani nunți. Chiar dimpotrivă am putea spune. În ultimii ani am „ratat” foarte multe evenimente de acest gen. Dar, în 2016, a venit momentul să organizăm propria noastră nuntă. De la care bineînțeles că nu am putut lipsi 🙂Cum fiecare individ care a organizat „cel puțin” o nuntă este în măsură să dea sfaturi și să facă recomandări, am pregătit și noi o listă. Organizată, structurată, cum ne place nouă.
Cununia Civilă
În primul rând, cununia civilă a avut loc în altă zi. Cu o lună și jumătate înainte de nuntă. Este o „investiție” necesară dacă vrei să te bucuri sau să înțelegi ceva din evenimentul principal. Cei care au trecut prin asta știu despre ce vorbim.
Organizare
Ne-am dorit să ne ocupăm singuri de organizarea nunții. Așa că nu am apelat la un wedding planner specializat. Ne-am bazat pe capacitatea noastră de a ne materializa ideile și am ascultat sfaturile specialiștilor pe care i-am ales pentru fiecare zonă. Cu o parte dintre ei am mai lucrat pe proiecte care țin de viața noastră profesională, pe alții i-am cunoscut cu ocazia nunții și ne bucurăm. Fiecare dintre ai a contribuit consistent la reușita acestui eveniment important din viața noastră și le mulțumim.
Asta nu înseamnă că nu susținem angajarea unui wedding planner. Pur și simplu la noi nu a fost cazul. Acest lucru se datorează într-o anumită măsură și locației pe care am ales-o pentru eveniment.
Priorități
Ne-am făcut o listă cu lucrurile pe care ni le dorim pentru ziua cea mare, de la cele mai importante până la “nice to have” și le-am tratat ca atare. De la priorități până la detalii.
De exemplu, mulți dintre cei în situația de a organiza o nuntă, pun accentul pe felul în care arată locul și pe zona de divertisment. Mâncarea și servirea trec într-un plan secundar. De aici s-a răspândit ideea că la nunți se mănâncă prost și serviciile sunt slabe.
Noi credem că acest lucru ține de alegere. Respectiv de prioritățile “beneficiarului” și de furnizorii pe care îi responsabilizează cu evenimentul cel important. Desigur că și bugetul joacă un rol important. Dar se pot face lucruri de calitate și cu bani mai puțini.
Locație
Este prima decizie pe care a trebuit să o luăm și probabil cea mai dificilă. Pentru noi a fost clar de la început că ne dorim ca totul să se întâmple în București sau foarte aproape de oraș, să ne placă locul (bineînțeles), să aibă mâncare bună și vinuri bune.O altă zonă importantă pentru noi: servirea. Mare parte dintre locațiile care organizează nunți apelează pentru astfel de evenimente la diverse resurse care să le compună numărul necesar de personal. Așa că staff-ul nu este rodat ca echipă și diferențele de calificare dintre ei pot fi mari. Noi am vrut să evităm acest lucru, așa că am făcut o prioritate din a ne asigura un nivel ridicat al serviciilor.
În rubrica de nice to have au intrat existența unei grădini și extra beneficii legate de posibile locuri pentru poze, pregătiri, biserică în apropiere etc. În plus, am alocat o bilă albă locațiilor ultracentrale, unde toată lumea ar fi putut ajunge cu ușurință.
Cu lucrurile de mai sus stabilite și prioritizate, am început căutările. Ca opțiune personală, urmându-ne criteriile de selecție, am eliminat din start ballrooms dedicate nunților, restaurante în care nu am merge să mâncăm în mod obișnuit, locurile în care știm că managementul și bucătăria sunt instabile, locații care nu organizează nunți în mod obișnuit și grădinile frumoase fără “plan B” în caz de ploaie.
Căutarea locației potrivite este partea din organizare care ne-a ocupat cel mai mult timp și a consumat cele mai mari resurse de energie. După ce am tot eliminat locații de pe listă din diferite motive, am ajuns într-un final să avem pe shortlist restaurantele hotelurilor de top din București.
Locația câștigatoare: Radisson Blu. Pentru sala de evenimente cu un look modern vs. celelalte variante, pentru preparatele din meniu, pentru serviciile de top, pentru terasa cu vedere înspre piscină, pentru biserica aflată vizavi. Și nu în ultimul rând, pentru apartamentul prezidențial în care am avut parte de o super-ședință foto.Radisson s-a dovedit o alegere foarte bună până la final. Calitate, deschidere, flexibilitate, siguranță-cam asta ar fi descrierea în câteva cuvinte a ceea ce am perceput noi ca venind din partea echipei de acolo. Toate discuțiile legate de pregătirea evenimentului au decurs așa cum ne-am dorit. Iar în noaptea evenimentului, echipa “in charge” ne-a făcut să nu simțim în niciun fel lipsa unui wedding planner.
Bonus: În momentul în care am făcut plata am descoperit că Radisson Blu este în programul de parteneri Mastercard. Asta a însemnat un discount de 10% din costul evenimentului (locație + mâncare). O surpriză foarte plăcută.
Important: o locație de tipul Radisson ar trebui book-uită cu cel puțin un an înainte. Asta în cazul în care ai pretenții legate de dată.
Mâncare
Cei de la Radisson au mai multe meniuri care pot fi combinate, în funcție de preferințe. Noi practic am combinat/intersectat două dintre meniurile lor standard, la care am mai adăugat și schimbat câteva elemente până ce s-au suprapus gusturilor noastre. Și da, am adăugat și sarmalele în meniu 🙂
Băuturi & Candy Bar
Pentru băuturi am ales pachetul de la Radisson, dar fără vinuri. Pe zona aceasta am preferat să venim cu variantele noastre. Ethic Wine (Floreasca) este furnizorul care ne-a ajutat cu vinurile, un furnizor despre care v-am mai povestit pe blog de-a lungul timpului și pe care îl recomandăm în continuare cu mare încredere pentru astfel de situații și nu numai.
O zonă care a scorat foarte bine la nuntă a fost și Candy Bar-ul. În cazul nostru semnat de Grace Couture. Din punctul nostru de vedere este singurul concurent real al celor de la French Revolution pe zona de eclere. Însă au și alte prăjituri/tarte la fel de bune, plus logistica potrivită pentru evenimente mari.
Muzică
Aici nu dăm sfaturi și nici nu o să-ți spunem cu cine am lucrat. Pentru că gusturile și bugetele alocate pot fi foarte diferite. Dar…asigură-te că band-ul pe care îl iei pentru mai multe reprize nu va contracta și alte evenimente în aceeași seară. Este o practică întâlnită pentru nunțile din București.
Foto & Video
Am decis că sunt două zone foarte importante și merită să investim în calitatea lor. Pentru foto am lucrat cu echipa Ostafi – sunt câteva poze de la nuntă chiar în acest articol. Pentru video l-am ales pe Dragoș Badicu.
Flori
Dhaniel Nora și echipa Purple Flowers ne-au ajutat cu tot ceea ce a însemnat flori la eveniment, de la aranjamentele de pe masă până la buchete, lumânări, cocarde. În plus, ne-a confecționat panoul de întâmpinare și ne-a închiriat scaunele Chiavari pentru sală (standardul Radisson fiind cel cu huse).
Haine, make-up, hair
Aici avem o listă mai mare de colaboratori și brand-uri pe care le-am ales pentru ziua cea mare, fiecare ajutându-ne să compunem imaginea și starea pe care ni le-am dorit pentru “ziua cea mare”. Lucru pentru care suntem foarte recunoscători.
Bride
Rochie – Maria Lucia Hohan
Pantofi – Jimmy Choo
Accesoriu păr și voal pentru biserică – Mscarves Magnolia Atelier
Hair
Claudiu Alex Sârghe
Make-up
Alexandra Crăescu
Groom
Costum/Pantofi/Cămașă – Consiglieri
Bretele – London Tailors
Butoni – Montblanc
Verighete
Sunt puține variante din care poți alege în România. Am avut norocul să descoperim printr-o recomandare un bijutier care face lucruri extraordinare. Site-ul și magazinul nu arată deloc fancy, dar produsele sunt de o calitate ridicată. Și practic îți poți face cam orice pe comandă. Se conturează o imagine mai clară când ajungi la magazin. Site-ul aici.
Invitații & Meniuri
Am ales să investim în producție de calitate în special pentru invitații. Și nu am fost dezamăgiți. Ink Paper Art este un furnizor de top care lucrează mult pentru clienți din afară, pe hârtii și formate speciale. Ne bucurăm că i-am descoperit. Cu siguranță vom mai lucra cu ei și pe alte proiecte.
Photo booth
Așa cum am auzit și de la prieteni înainte de nuntă, este genul de divertisment care scorează bine la nivel de engagement invitați. Și așa a fost. Am lucrat cu cei de la Amelie.
Dans. Primul dans.
E stresant și distractiv în același timp. Vorbim despre primul dans și cursurile de pregătire la care poți participa înainte de nuntă. Asta în cazul în care vrei să pregătești ceva și nu optezi pentru „legănatul” clasic. Noi ne-am distrat alături de Oana Ioniță de la Dance Planet.
Elena says
Ce frumos!!!! Casa de piatra si numai bine!
amusebouche says
Multumim 🙂
Elena Balaianu says
Îmi plac foarte mult articolele publicate pe blogul vostru. Doar un singur comentariu aș avea, dacă-mi permiteți o sugestie: pentru „a scora” (care nu există în Dex și sună cam ciudat) aveți în română foarte firescul „a puncta”. În rest, casă de piatră și mult succes în ceea ce faceți, că faceți foarte bine!
Oana B says
Si noi am dat atentie ruturor detaliilor si le-am planificat singuri 🙂 Dupa un research temeinic in fiecare domeniu 😉 Ne mandrim cu verighetele noastre superbe facute de Arthur. Casa de piatra!
Valeria Cristina says
Casa de piatra! Totul la superlativ: tinute, flori, fotografii….Va dorim mereu sa fiti sanatosi si veseli…
amusebouche says
Multumim mult!